6 steps to assess your customer's insolvency risks

Insolvencies often occur when an important business partner folds. Learn how to assess your customers to protect your business.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Woman at a screen | Atradius

 

Various businesses find it difficult to weather losses caused by a customer’s insolvency and can quickly end up in dire straits, with liquidity constraints threatening their very existence.
However, going into insolvency doesn’t occur overnight.
Therefore, a timely identification of vital factors is imperative to protect your business
 

Download the full checklist to assess your customer's insolvency risks

   
Identify and monitoring customers

The downloadable checklist below will help you identify the most important indicators you should monitor in a customer. The credit risk goes up with the number of indicators that are fulfilled in the checklist. This will thus enable you to adapt your business policy accordingly by briefly evaluating the following factors:

  •   Payment behavior
  •   Senior management
  •   Financing
  •   Accounting
  •   Procurement
  •   Manufacturing
  •   Sales performance

 

    

Preview:

Trading Briefs Assessing Paymen behaviour

 

Limitations of insolvency risk-monitoring

A 100% accurate prognosis is hardly possible. It is not uncommon for companies to be successful despite showing negative indicators. On the other hand, it is not uncommon for businesses that in the past did not show unfavorable signs to file for insolvency. However, practical experience shows that the chance for a future insolvency will grow with the number of negative characteristics and indicators.

Download the full insolvency checklist

İlgili içerik

Amicable Debt Collection

Ürün

We help you cultivate and retain positive working relationships with your customers by providing non-contentious solutions through our amicable debt collection services.

Insolvency Services

Ürün

As a global debt collection firm with a worldwide network of lawyers and experienced professionals we are well placed to make claims on your behalf against bankrupt debtors wherever they are located.

Örnek olay

Sorumluluk Reddi

Web sayfalarımız, raporlar, makaleler, yayınlar, ipuçları ve faydalı içerikler, ticari özetler, infografikler, videolar (her biri bir “Yayın”) gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere web sitelerimizde veya web sitelerimizden erişilebilen her yayın yalnızca bilgi amaçlıdır ve herhangi bir okuyucuya herhangi bir şekilde işlemler, yatırımlar veya stratejiler hakkında tavsiye veya yönlendirme niteliği taşımamaktadır. Okuyucular, sağlanan bilgilerle ilgili ticari veya başka türlü kendi bağımsız kararlarını vermelidir. Herhangi bir Yayında yer alan bilgilerin güvenilir kaynaklardan elde edildiğini sağlamak için her türlü çabayı göstermemize rağmen, Atradius herhangi bir hata veya eksiklikten veya bu bilgilerin kullanımından doğan sonuçlardan sorumlu değildir. Herhangi bir Yayındaki tüm bilgiler, bütünlük, doğruluk, güncellik açısından veya kullanımlarından elde edilen sonuçlara ilişkin herhangi bir teminat ve açık veya zımni hiçbir garanti olmaksızın, ’olduğu gibi’ sağlanır. Hiçbir durumda Atradius, Atradius’un ilgili ortaklıkları veya şirketleri veya ortakları, acenteleri, temsilcileri veya çalışanları, herhangi bir Yayında yer alan bilgilere dayanarak alınan herhangi bir karar veya eylemden dolayı,veya herhangi bir fırsat kaybına, kar kaybına, üretim kaybına, iş kaybına veya dolaylı zararlara, her türlü özel veya benzeri zararlara ilişkin olarak, bu tür kayıp veya zararların olasılığı bildirilse bile, size veya başka hiç kimseye karşı sorumlu değildir.