Get the most out of a debt collection call

It goes without saying that there is no generally valid blueprint for successful collection calls. We have some tips to help you during these calls.

 

 

Young Man with Smartphone | Atradius

 

Every debtor is different and what leads to a positive outcome in one case may fail in the next during debt collection telephone calls. However, this is the exact reason why thorough preparation and a certain measure of flexibility will considerably increase your chances of success.
See our tips below to improve your debt collection calls.
  

Download The Debt Collection Call Guide

Before the call

  • Only entrust employees that are qualified and trained to make such a sensitive telephone call.
  • Establish clear minimum targets or boundaries to prevent unfavorable compromise.
  • Be thoroughly informed and prepared to deal with the case prior to calling
  • Gather all supporting materials necessary for example: customer file or list of objections.

During the call

  • Develop a clear opening line
  • Set an assertive and polite tone and atmosphere of the call.
  • Predict or identify possible objections beforehand
  • Seek possible solutions with the customer and relay consequences if unsuccessful.
  • Summarize results with the customer to ensure clarity and accord.

After the call

  • Follow-up by drawing up minutes of the call and send them to your contact person(s).
  • Documentation within the system to allow a third person to pursue the case when necessary.
  • Keep your word regarding settled due dates.
  • Keep the pressure up by continuously assessing your own activities and results.
      

Download The Debt Collection Call Guide

İlgili içerik

Outsourcing Accounts Receivable

Ürün

Receiving payments on time can be challenging. Our outsourcing accounts receivable solution offers support where, when and how you need it.

Amicable Debt Collection

Ürün

We help you cultivate and retain positive working relationships with your customers by providing non-contentious solutions through our amicable debt collection services.

Collect@Net

Collect@Net is an online platform that enables you to access our debt collection expertise and to monitor the progress of our collection activities.

Sorumluluk Reddi

Web sayfalarımız, raporlar, makaleler, yayınlar, ipuçları ve faydalı içerikler, ticari özetler, infografikler, videolar (her biri bir “Yayın”) gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere web sitelerimizde veya web sitelerimizden erişilebilen her yayın yalnızca bilgi amaçlıdır ve herhangi bir okuyucuya herhangi bir şekilde işlemler, yatırımlar veya stratejiler hakkında tavsiye veya yönlendirme niteliği taşımamaktadır. Okuyucular, sağlanan bilgilerle ilgili ticari veya başka türlü kendi bağımsız kararlarını vermelidir. Herhangi bir Yayında yer alan bilgilerin güvenilir kaynaklardan elde edildiğini sağlamak için her türlü çabayı göstermemize rağmen, Atradius herhangi bir hata veya eksiklikten veya bu bilgilerin kullanımından doğan sonuçlardan sorumlu değildir. Herhangi bir Yayındaki tüm bilgiler, bütünlük, doğruluk, güncellik açısından veya kullanımlarından elde edilen sonuçlara ilişkin herhangi bir teminat ve açık veya zımni hiçbir garanti olmaksızın, ’olduğu gibi’ sağlanır. Hiçbir durumda Atradius, Atradius’un ilgili ortaklıkları veya şirketleri veya ortakları, acenteleri, temsilcileri veya çalışanları, herhangi bir Yayında yer alan bilgilere dayanarak alınan herhangi bir karar veya eylemden dolayı,veya herhangi bir fırsat kaybına, kar kaybına, üretim kaybına, iş kaybına veya dolaylı zararlara, her türlü özel veya benzeri zararlara ilişkin olarak, bu tür kayıp veya zararların olasılığı bildirilse bile, size veya başka hiç kimseye karşı sorumlu değildir.