France: customer relations set business tone for 2021

Ödeme Alışkanlıkları Barometresi

  • Fransa
  • Tarım,
  • İnşaat,
  • Gıda,
  • Makina/Mühendislik,
  • Metal,
  • Hizmetler

25 Kas 2020

Businesses polled in France reported working more closely with B2B customers to develop a proactive approach to credit

Introduction

France has been severely affected by the COVID-19 virus and in response implemented a  long and stringent lockdown. This has impacted business throughout the country and has  resulted in a strong contraction of GDP. 44% of businesses reported cash flow issues, above the average of 38% for Western Europe as a whole.

An interesting trend revealed by the survey is that after the start of the pandemic  businesses in France began using trade credit as a tool to stimulate sales and provide short-term finance to B2B customers. Despite all of this negativity however, businesses polled in France also reported working more closely with customers to develop a proactive approach to credit.

Key takeaways from the report

  • Businesses in France target domestic sales with proactive credit policies
  • Credit terms become an important source of short-term finance
  • Late payment surge in France
  • COVID-19 pandemic leads to cash flow issue, as  reported by 44% of respondents in France, compared to 38% in Western Europe.
  • France leads region in sourcing credit information directly from customers. This was highest across the countries surveyed in Western Europe, and well above the 38% average for the region.

Interested in getting to know more?

For a complete overview of the corporate payment behaviour in France during the COVID-19 pandemic and global recession, please download the complete report.
The report gives also insight into the impact of the pandemic-induced economic crisis on the following industries in the country:

  • Agri-food
  • Construction materials
  • Business services
  • Machines
  • Steel-metals

All content on this page is subject to our Disclaimer, available here.

 

Sorumluluk Reddi

Web sayfalarımız, raporlar, makaleler, yayınlar, ipuçları ve faydalı içerikler, ticari özetler, infografikler, videolar (her biri bir “Yayın”) gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere web sitelerimizde veya web sitelerimizden erişilebilen her yayın yalnızca bilgi amaçlıdır ve herhangi bir okuyucuya herhangi bir şekilde işlemler, yatırımlar veya stratejiler hakkında tavsiye veya yönlendirme niteliği taşımamaktadır. Okuyucular, sağlanan bilgilerle ilgili ticari veya başka türlü kendi bağımsız kararlarını vermelidir. Herhangi bir Yayında yer alan bilgilerin güvenilir kaynaklardan elde edildiğini sağlamak için her türlü çabayı göstermemize rağmen, Atradius herhangi bir hata veya eksiklikten veya bu bilgilerin kullanımından doğan sonuçlardan sorumlu değildir. Herhangi bir Yayındaki tüm bilgiler, bütünlük, doğruluk, güncellik açısından veya kullanımlarından elde edilen sonuçlara ilişkin herhangi bir teminat ve açık veya zımni hiçbir garanti olmaksızın, ’olduğu gibi’ sağlanır. Hiçbir durumda Atradius, Atradius’un ilgili ortaklıkları veya şirketleri veya ortakları, acenteleri, temsilcileri veya çalışanları, herhangi bir Yayında yer alan bilgilere dayanarak alınan herhangi bir karar veya eylemden dolayı,veya herhangi bir fırsat kaybına, kar kaybına, üretim kaybına, iş kaybına veya dolaylı zararlara, her türlü özel veya benzeri zararlara ilişkin olarak, bu tür kayıp veya zararların olasılığı bildirilse bile, size veya başka hiç kimseye karşı sorumlu değildir.