Ülke değiştir
Bulunduğunuz yere özel içerikleri görmek için başka bir ülke veya bölge seçin.
Dilinizi seçin
Siber Güvenlik

Phishing ve Güvenlik

Atradius siber güvenlik ile çevrimiçinde güvende kalın ve phishing veya vishing girişimleri ile ilgili şüpheli davranışları tespit edin.


Phishing ve vishing nedir?


Phishing, genellikle e-posta ya da internet sitesi üzerinden, Atradius gibi meşru bir kaynaktanmış gibi görünerek kişisel ya da mali bilgilerinizi elde etme teşebbüslerine denir. Bu bilgi doğum tarihiniz, oturum açma bilgileriniz, hesap numaralarınız, kredi kart detaylarınız, PIN kodlarınız  ve benzeri bilgiler olabilir. Vishing bu bilgileri telefondan öğrenme teşebbüsüdür.

Phishing/ vishing’in farkına nasıl varabilirim?

Kişisel veya mali bilgilerinizi soran telefon aramalarına ve mesajlara ya da bu bilgileri isteyen bir internet sayfasına sizi yönlendiren mesajlara her zaman temkinli yaklaşmalısınız. Güvenilir görünen bir kurum sizinle temasa geçtiğinde daima kendinize bunun bir kandırmaca olup olamayacağını sorun.

Kendimi nasıl koruyabilirim?

Temkinli olun. Atradius asla müşterilerimize kişisel ya da güvenlik bilgilerini doğrulamalarını talep eden e-posta mesajları yollamayacaktır. Atradius, telefon aracılığıyla bilgilerinizi güncellemenizi ya da doğrulamanızı, özellikle de şifrenizi söylemenizi istemeyecektir. Oturum açma bilgileriniz size özeldir ve başkalarıyla paylaşılmamalıdır. “Sayın değerli müşterimiz” gibi belirsiz hitaplardan şüphelenin; Atradius size her zaman isminizle hitap edecektir.

Atradius’un internet sitesine konan uyarıları takip edin. Tıklamadan evvel düşünün ve oturum açma ekranlarına çok dikkat edin. Bilişim suçluları oturum açma bilgilerinizi çalabilecekleri sahte bir siteye sizi yönlendirmek için e-posta mesajlarında linkler, internet reklamları ve tweetler kullanabilirler. Yalnızca gerçek siteye doğrudan ulaşmış olduğunuzdan emin olduğunuz durumda oturum açın. Atradius güvenli ortamına bağlandığınızdan emin olmak için aşağıdakileri kontrol edin:

Cihazınızın güncel bir yazılıma ve yüklemiş olduğunuz, çalışan bir güvenlik yazılımına sahip olduğundan emin olun. Özellikle de:

 
Bir phishing ya da vishing dolandırıcılığı gördüğümde ne yapmalıyım?

Hiçbir zaman şüpheli bir temasta, kişisel ya da mali bilgilerinizi vermeyin.

Bu mesajlardaki linklerin sizi yönlendirdiği formları ya da kaydolma ekranlarını doldurmayın.

Phishing teşebbüsünü bildirmek için her zamanki irtibat kişinizi kullanarak Atradius’la temasa geçin. Atradius’la temasa geçmek için şüpheli e-postadaki önerileri – e-postayı yanıtlamak ya da e-postadaki linklere basmak gibi–  kullanmamaya dikkat edin. Ayrıca, bir vishing teşebbüsünden şüphelendikten sonra bizi telefonla ararken dikkatli olun – dolandırıcı kişi hattı açık tutmuş olabileceğinden Atradius’u aramadan birkaç dakika bekleyin.