Market Monitor - Focus on automotive performance - USA

Piyasa Görünümü

  • ABD
  • Otomotiv/Nakliye

01 Eki 2015

Payment behaviour in the US automotive sector has been rather good over the past two years.

  • The US automotive sector is performing well, with new car sales approaching pre-recession levels. New car sales are expected to increase 3.7% in 2015, to 17 million units, driven by robust economic performance, improved consumer confidence and expanded regulatory requirements for safety and fuel economy. The aftermarket segment remains stable, aided by lower fuel prices.

 

  • Gross margins of automotive businesses are expected to remain stable in the coming months as the industry benefits from lower raw material prices (on average raw materials account for 20% to 25% of a car's selling price). However, at the same time there is some headwind from a stronger USD. 

 

  • The US automotive market is very competitve, with domestic brands such as GM, Ford and Fiat Chrysler losing market share to foreign producers from Japan and Germany. That said, The 'Detroit 3' remain the largest players in North America, and the industry remains competitive due to changing technology and regulatory requirements.

 

  • Automotive businesses tend to be highly leveraged, since the sector is very capital-intensive. Access to external funding has steadily improved since the 2008 credit crisis, due to the improved trading conditions within the sector, relaxation within the traditional credit markets and access to funding via government-backed programs.

 

  • The average payment duration in the US automotive industry is 30-60 days. Payment behaviour in this sector has been rather good over the past two years. The number of protracted payments, non-payments and insolvency cases is low. Given the positive performance outlook we expect the current insolvency rate to remain stable.

 

  • Due to the generally benign indicators we assess the credit risk and business performance of the automotive sector to be good, and our underwriting stance continues to be open.

 

  • However, we have generally a neutral underwriting stance on the alternative fuel vehicles segment, which is currently impacted by low oil prices and lack of infrastructure/charging points.

İlgili dökümanlar

Sorumluluk Reddi

Web sayfalarımız, raporlar, makaleler, yayınlar, ipuçları ve faydalı içerikler, ticari özetler, infografikler, videolar (her biri bir “Yayın”) gibi ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere web sitelerimizde veya web sitelerimizden erişilebilen her yayın yalnızca bilgi amaçlıdır ve herhangi bir okuyucuya herhangi bir şekilde işlemler, yatırımlar veya stratejiler hakkında tavsiye veya yönlendirme niteliği taşımamaktadır. Okuyucular, sağlanan bilgilerle ilgili ticari veya başka türlü kendi bağımsız kararlarını vermelidir. Herhangi bir Yayında yer alan bilgilerin güvenilir kaynaklardan elde edildiğini sağlamak için her türlü çabayı göstermemize rağmen, Atradius herhangi bir hata veya eksiklikten veya bu bilgilerin kullanımından doğan sonuçlardan sorumlu değildir. Herhangi bir Yayındaki tüm bilgiler, bütünlük, doğruluk, güncellik açısından veya kullanımlarından elde edilen sonuçlara ilişkin herhangi bir teminat ve açık veya zımni hiçbir garanti olmaksızın, ’olduğu gibi’ sağlanır. Hiçbir durumda Atradius, Atradius’un ilgili ortaklıkları veya şirketleri veya ortakları, acenteleri, temsilcileri veya çalışanları, herhangi bir Yayında yer alan bilgilere dayanarak alınan herhangi bir karar veya eylemden dolayı,veya herhangi bir fırsat kaybına, kar kaybına, üretim kaybına, iş kaybına veya dolaylı zararlara, her türlü özel veya benzeri zararlara ilişkin olarak, bu tür kayıp veya zararların olasılığı bildirilse bile, size veya başka hiç kimseye karşı sorumlu değildir.